-
SHS > Produkter > Besökssystem > Funktioner och integrationer

Funktioner & integrationer för ett smidigt besöksflöde.

Besökssystemet Check In skapar ett smidigt flöde från det att ni bokar ett mötesrum och bjuder in deltagare tills gästerna anlänt och sitter i mötesrummet. Välj de funktioner och integrationer ni önskar samt hur ert besöksflöde ska fungera från ingången till mötesrummet.

Automatisk uppringning med SIP-telefoni

En populär funktion i Check In är SIP-telefoni vilket innebär att besöksmottagaren automatiskt rings upp när besökaren checkar in.
Här kan ni se en film på hur SIP-telefonin fungerar.

Vassa funktioner i besökssystemet underlättar för både gäster och besöksmottagare.

När Check In driftsätts i er miljö eller i SystemHouse Solutions molntjänst får alla era medarbetare som tar emot besök ett välkomstmail med inloggning till systemet. Personaldatabasen kan synkroniseras med ert AD. Er personal kan även logga in med påkopplad single sign on funktion (sso), eller så skapar de ett eget lösenord. I administrationsgränssnittet för besökssystemet Check In sätter ni behörigheter för personal, receptionister och administratörer. Till företagshotell kan man även sätta behörighet per företag för viss personal.

Personalen bjuder snabbt in sina besökare direkt i förbokningsfliken i besökssystemet. Grupper kan importeras via Excel, besökare kan föranmälas manuellt direkt i gränssnittet och allt går snabbt att hantera. Ni kan även integrera med ert passagesystem för att tilldela tidsstyrd access i tilldelade zoner åt personer med giltiga passagekort direkt från Check In.

När inbjudan sänds till era besökare får de ett mail med all info om mötet samt en QR-kod för snabb incheckning i besökskiosker, speedgates eller grindar, precis som på flyget. Check In har en integration med Exchange som gör det enklare att förboka besökare. Check In läser av att ni bokat ett rum och bjudit in externa deltagare. Ni får ett mail med en länk och en fråga ifall ni även vill förboka besökarna i besökssystemet Check In. När ni klickar på länken öppnas förbokningen och allt är klart och ifyllt med plats, tid, besökarnas namn och e-postadress.

Kvällen innan mötet får era besökare e-post med individuella QR-koder samt information om plats och tid. Tiden då QR-koden skall gälla ställer ni in när ni gör inbjudan antingen i gränssnittet, eller följer det med tiden ni satt för mötet ni bokade i Outlook.

Besökare och grupper checkar in mycket snabbt med sin QR-kod när de anländer. Era besökare kan checka in redan ute vid en grind i en QR-skanner varpå ett sms sänds till besöksmottagaren att besökaren har anlänt samt att grinden öppnas.

SystemHouse Solutions har stor erfarenhet av kundlounger och hjälper er gärna med idéer om hur ni så smidigt som möjligt kan utforma er reception med besökssystem, passagesystem, QR-läsare för grindar, dörrar, speedgates så att besöksflödet blir säkert och kostnadseffektivt.

Kontakta oss för
mer information

Skicka ett meddelande