SystemHouse Solutions besökssystem Check In finns installerat på en stor mängd arbetsplatser och offentliga platser runt om i Norden. Det är särskilt utvecklat för att avlasta receptionister och säkerhetsvakter för att frigöra tid till service och säkerhet. SystemHouse Solutions har lång erfarenhet av besökssystem för företag och organisationer. Vi hjälper er med kostnadseffektiva best practice-lösningar som effektiviserar och ger både besökare och anställda en trygg, säker upplevelse.
Trygga, effektiva flöden
med Check In besökssystem
Smidig incheckning med QR-kod
Enklare än så här kan det inte bli! I den här filmen ser du hur smidigt Check In besökssystem fungerar när en besökare kommer till företaget och checkar in sitt besök med en QR-kod. I detta fall kan dessutom besökaren ta sig vidare genom speedgates och vidare upp till mötesrummen.
Digitalisera ert besöksflöde för optimal effektivitet och säkerhet
Om Check In besökssystem
Besökssystemet Check In avlastar receptionister och vakter så att de kan fokusera på service och säkerhet. SystemHouse Solutions har bidragit till stora besparingar hos kunder som tagit steget att minska bemanningen och införa våra automatiserade besökssystem, för besökare av alla slag. Check In ger snabb avkastning på investeringen. Flera av våra kunder har sparat upp till 90% på driften i receptionen genom att bygga om till en kundlounge med självbetjäning.
Så fungerar det
Vid ett besök ringer systemet upp din telefon och meddelar, i talad form, att besök väntar i receptionen. Du kan enkelt bekräfta besöket, eller tala direkt med din besökare. När du bekräftat besöket skrivs din besökares besöksbricka ut och den kan sedan användas för att öppna hissar, dörrar och speedgates om ni önskar det.
Inbyggd SMS-funktionalitet
Som alternativ till att ert besökssystem ringer upp vid besök kan ni välja SMS-avisering. Då skickas ett sms med information om besökarens namn, företag och telefonnummer så snart besökaren har registrerat sig.
Besöksflöden i större organisationer
I större organisationer hanterar reception eller vakter ofta ett stort besöksflöde. I dessa fall kan receptionen använda det inbyggda webbgränssnittet via sina vanliga datorer och skärmar i receptionen. Skrivare och skanners kopplas till Check In besökssystem så att receptionen kan hantera besökare manuellt, grupper kan föranmälas och brickor kan skrivas ut i förväg.
Check In besökssystem hanterar dessutom registrering av bilar, taxibeställning, post, bud och event genom smarta funktioner med tidsinställda knappar som ni själva administrerar. Komplettera med en eller flera besöksterminaler i receptionen, så kan stora mängder besökare checka in samtidigt utan problem. De kan få personlig hjälp när det behövs och personalen i receptionen kan fokusera på service och säkerhet.