-
SHS > Branscher > Säkerhetslösningar för sjukhus > Besökssystem för sjukhus
sjukhus_003

Skapa smidiga, trygga besöksflöden med besökssystemet Check In.

Underlätta för både besökare och personal genom att digitalisera er besökshantering. Med Check In får ni ett säkert besöksflöde, samtidigt som reception och besöksmottagning avlastas och effektiviseras.

Besökssystem för sjukhus

Med SystemHouse Solutions besökssystem Check In kan ni på ett enkelt vis förenkla besökshanteringen på sjukhus. Medan personal och behöriga entreprenörer har passerkort till rätt ingångar, får besökare anmäla sig vid receptionen då de ska på möte. Besökssystemet Check In möjliggör ett säkert och effektivt sätt att ta emot besökare, oavsett om receptionen är bemannad, delvis bemannad eller helt saknar bemanning – i vilken reception som helst på sjukhusområdet.

region-ostergotland-1

Ge varje besökare ert bästa mottagande

Ett sjukhusområde innehåller ofta ett större antal byggnader med många olika verksamheter. Sjukhuset tar också emot många besökare som behöver access till en viss del av verksamheten, ofta med egen ingång på sjukhusområdet. Personalen och vissa entreprenörer har passerkort, medan övriga besökare och patienter anmäler sig i receptionen. Besökssystemet Check In möjliggör ett säkert och effektivt sätt att ta emot besökare oavsett om mottagningen är bemannad, delvis bemannad eller helt obemannad.

Kompletta besökssystem, anpassade efter sjukhusets komplexa miljöer

Hur fungerar det?

Med Check In kan man enkelt effektivisera all besöksmottagning och avlasta sjukhusets receptionister och administrativa personal. Hela systemet kan enkelt hanteras från receptionisternas vanliga datorer genom ett smidigt webbgränssnitt. Besöksbrickor kan skrivas ut i förväg från receptionen och lämnas ut tillsammans med övrigt material som lämnas till besökaren. Större grupper som kommer för möten checkas snabbt in via besökskiosker. Även oanmälda besök kan skriva in sig.

Smidig integration med kalender

Check In har även en modul för integrering med Exchange/Outlook/Office 365. På det sättet kan besökare, med hjälp av en QR-kod som de får via inbjudan, checka in i en självbetjäningskiosk eller öppna dörren in till möteslokalen, direkt i mobilen. Koderna styr vilka ingångar besökarna får tillträde till.

Många byggnader, samma system

Om det finns flera byggnader med olika ingångar på sjukhusområdet kan varje kiosk få sin egen uppsättning av tjänster. Olika verksamheter inom sjukhuset har, av naturliga skäl, olika behov av besökshantering. En reception kan dessutom vara bemannad, medan en annan är obemannad. I den första kan ett besökssystem avlasta receptionisterna, i den andra kan besökare anmäla sig själva och få vägbeskrivning via en självbetjäningskiosk med ljudsystem.

Automatisk dörröppning för godkända besök

Besöksterminalen till Check In kan också kopplas till en dörr och öppna för de besökare som godkänts av sin besöksmottagare. I de flesta fall placerar man besökskiosken i ett besöksområde utanför skalskyddet för att sedan gå och hämta sin gäst. Men om behovet finns kan man alltså öppna en dörr automatiskt genom att kiosken kopplas till ett relä i en dörr, hiss eller port.

Avlasta huvudreceptionen

På sjukhusområdet kan det också finnas en huvudreception där besökare ska träffa administratörer. I en sådan reception kan besökare anmäla sig via en besökskiosk, så kan receptionisterna hantera besöket direkt från sina terminaler. Det frigör tid och gör att receptionisterna kan lägga mer tid på de besökare som behöver manuell hjälp.

Karolinska Institutet, KI

Utveckling av flera specialfunktioner i Integrasystemet och smidig besökshantering med Check In ger Karolinska Institutet ett skydd utöver det vanliga.

Många av Nordens mest krävande verksamheter förlitar sig på vårt säkerhetskunnande.

Det är ingen slump att SystemHouse Solutions produkter sitter installerade på sjukhus, häkten, museum, industrier och kontor över hela Skandinavien. Genom smarta lösningar garanteras driftsäkerhet och högsta skydd av fastigheter och personer dygnet runt. Vi är mycket stolta över alla våra nöjda kunder, här får ni möta några av dem.

Kontakta oss för
mer information

Skicka ett meddelande