-
SHS > Downloads > Kundreferenser > Resurs Bank och Solid försäkring

Snyggt och modernt besöksflöde för Resurs Bank och Solid Försäkring

Resurs Bank och Solid Försäkring hade ett äldre och omodernt besökssystem och behövde modernisera hanteringen av besökare. SystemHouse Solutions system Check In installerades i tre receptioner med en nöjd kund som resultat.

Bra flöde med besökskiosker i bemannade receptioner hos Resurs Bank och Solid Försäkring

solid1.640

Resurskoncernen finns i hela Norden

Resurskoncernen finns i hela Norden och består av Resurs Bank och Solid Försäkring. Bolagen jobbar med att skapa smarta betal- och finansieringslösningar för både konsumenter och företag.

Konsumentlån, betalningslösningar och försäkringar.

Resurs startade 1977 genom att erbjuda enkla finansieringslösningar för detaljhandeln. Bolaget var först i Sverige med att erbjuda räntefri finansiering redan 1985.

2001 fick Resurs banktillstånd

2016 börsintroduceras koncernen på NASDAQ i Stockholm som Resurs Holding

Idag finns Resurskoncernen i hela Norden och hjälper varje dag hundratals detaljhandelspartners och över 5,7 miljoner kunder genom att hjälpa dem med delbetalning, privatlån, kreditkort och försäkringar.

resurs2_640x360

Bakgrund till projektet

Resurs önskade ett nytt modernt, webbaserat och säkert besökssystem som skulle installeras i deras egen IT-miljö. Tre olika receptioner på tre olika adresser skulle samordnas och fungera på samma sätt mot samma personaldatabas.

Föranmälda besökare ska snabbt kunna checka in med QR-kod eller skriva in sig manuellt. Besökssystemet Check In ska sända sms till besöksmottagaren och tala om att man har besök i receptionen. Besöksbricka skrivs ut och besökaren slår sig ner i den trevliga kundloungen i väntar på att bli hämtad av sin värd.

solid-2-640

Hur fungerade det i praktiken?

‑ Vi började med installation på ett kontor berättar Sofia Mårtensson, Facility Manager på Resurs. Vi har flera avdelningar och bolag på olika adresser och vi gick sedan vidare med Check In till fler receptioner för att få ett säkert system som är GDPR anpassat.

Med Check In kan vi avlasta receptionisterna som kan ägna sig mer åt service för våra besökare. Besökare kan snabbt checka in och besöksmottagaren blir aviserad om att de har besök varpå besökarna kan slå sig ner i våra fräscha receptioner och vänta på att bli hämtade där.

Check In kommer med flera olika behörighetsnivåer vilket gör att IT administrerar alla funktioner i systemet, receptionister använder webgränssnittet så att de kan jobba från sina platser med besökshanteringen manuellt. De ser även vilka besök som är inplanerade, statistik fram och tillbaka i tiden, utrymning, parkeringstillstånd, eventknappar m.m.

Anställda på Resurs som tar emot besök har också inloggning till webgränssnittet från datorer eller mobiler och de kan föranmäla sina besök och grupper så att deras gäster snabbt kan checka in med bifogad QR-kod i någon av kioskerna.

-Vi är mycket nöjda med funktionerna och att man kan välja ifall man önskar uppringd avisering eller SMS-avisering, berättar Sofia. En annan bra sak är att man kan sätta upp en huvudlicens för att komma igång och sedan öka på med fler kontor i takt med att behovet uppkommer, allt i samma nätverk och med olika typer av kiosker beroende på önskemål.

Klicka här för att läsa mer om Check In besökssystem.